CLOSE
CLOSE

[VIDEO] Sentiasa Ingat Apa Yang #MakKata Kat Kita Sampai Bila-Bila

Syurga kan di bawah tapak kaki mak. Sayang mak!


  • Share:

[VIDEO] Sentiasa Ingat Apa Yang #MakKata Kat Kita Sampai Bila-Bila
Gambar: Celcom

Mak adalah orang yang paling rapat dengan kita. Lahir, membesar dan tinggal bersama mak buatkan mereka antara insan terpenting dalam hidup kita. Siapa berani lawan cakap mak. Apa sahaja yang #MakKata mesti yang terbaik untuk kita

via GIPHY

10 pesanan #MakKata yang paling awesome pernah kita dengar terutama dibulan puasa & musim raya ni

1. #MakKata kalau malas bangun sahur, makanlah sebiji dua kurma.

2. #MakKata sediakan air mineral dalam kereta. Kalau sekat dalam jammed waktu berbuka, taklah telan air liur je.

3. #MakKata balik kampung cepat sikit, takde sapa nak tolong pasang langsir.

4. #MakKata kalau dah kerja bagus tu, jangan lupa bagi duit raya kat anak saudara.

5. #MakKata kalau orang datang melawat tu, keluarlah bergaul. Jangan memerap dalam bilik je.

6. #MakKata kalau Cik Peah tanya bila nak kawin, jawab je tak hari Sabtu, hari Ahad.

7. #MakKata buat apa nak diet-diet, mak masak rendang ni untuk anak-anak habiskan.

8. #MakKata kalau mak fokus tengok TV, jangan gatal tukar channel.


Cakap pasal #MakKata ni memang tak akan pernah habis. Setiap apa pesanan mak membawa seribu erti. Atas dasar hormat, kasih sayang dan menyanjung peranan seorang mak, Celcom telah menghasilkan sebuah video #LettersFromMak yang bakal buat anda terkenang mak sendiri dan tak sabar nak pulang ke dakapan mak raya kali ni. Benarlah setiap apa yang #MakKata tu, syurga kita terletak di bawah tapak kaki mak. Terima kasih mak.

Untuk menonton lebih banyak #MakKata, anda boleh tonton disini.


  • Share:

Comments

Related Articles

Back to top